اطلاعات عمومی

به وبلاگ بچه های زیست شناسی ورودی90دانشگاه حکیم سبزواری خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
پزشکی
زیست شناسی عمومی
طنز
اطلاعات عمومی
تست هوش
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 96
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 59719
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



-_ !News _-

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

اطلاعات عمومی

راهكاري جديد براي درمان آلزايمر
دانشمندان انگليس و كانادا قدم مهمي‌در راه كشف دارويي جديد براي درمان آلزايمر برداشته‌اند. بالا رفتن ميانگين سني جمعيت در كشورهاي توسعه‌يافته سبب شيوع بيماري‌هاي ناشي از كهنسالي مثل آلزايمر شده است. در اين راستا محققان دانشگاه يورك و سيمون مهاركننده‌اي را ساخته‌اند كه با ترفندي در مغز از تحليل اعصاب پيشگيري مي‌كند.مقاله‌اي در خصوص اين تحقيق در آخرين شماره مجله بيولوژي به چاپ رسيد.
پروفسور ديونر و گروه تحقيقاتي‌اش با مطالعه بر روي ساختار شيميايي آنزيم ها موفق به ساخت مهاركننده آنزيم فسفوريلاسيون اين پروتئين در حيوانات شده‌اند. اين مهاركننده آنزيمي که تيالوزين نام گرفته است هنوز به‌عنوان دارو مطرح نيست اما زمينه‌ساز دست يافتن به تركيباتي است كه بتواند از عروق خوني در مغز بگذرد و اثرات مثبتي از خود در جهت پيشگيري از حملات تائو پاتي نشان دهد.
ردپاي ژنتيک در اعتياد
در نشست سالانه روانشناسان دانشكده رويال بيان شد كه ژن ها عامل مهمي‌در ايجاد اعتياد محسوب مي‌گردند .جواب اين پرسش كه چرا برخي از افراد گرفتار افراط درمصرف الكل، هروئين ويا قمار بازي مي‌شوند، ريشه در مغز آنان دارد و به طور عمده‌اي وابسته به ژن‌ها مي‌باشد.
پروفسور ون دن برينك از مركز پزشكي دانشگاه آمستردام و سرگروه متخصصين در زمينه اعتياد در نشست ساليانه روانشناسان دانشكده در مورخ چهارم جولاي بيان نمود كه معتادان داراي سطح پايين تري ازدوپامين و يا گيرنده‌هاي آن در مغزشان مي‌باشند و در نتيجه در جستجوي محرك‌هاي بيشتري هستند. پروفسور ون دن برينك معتقد است كه اين مسأله به معناي گرفتاري حتمي‌اين افراد در دام اعتياد نيست و مسايل محيطي نيز تاثيرگذارند. علاوه بر اين، مصرف مكرر موجب كاهش تعداد گيرنده‌هاي دوپامين بيش از پيش شده و بدين ترتيب فرد اشتياق و ميل بيشتري براي مصرف در خود احساس مي‌كند. خاطره ذهني آن تجربه خوشايند فرد را در جهت تكرار آن تجربه سوق مي‌دهد.دكتر برينك در ادامه افزود: «فرد معتاد قادر به درك صدمات جبران ناپذير اين ماده در بلند مدت نمي‌باشد و تنها به دنبال خوشي زود گذر آن است.»

ماده بيزوفنول موجود در شيشه شير براي نوزادان بي‌خطر است؟
تاکنون به يک نوزاد زيبا که در حال مکيدن شيشه شير است، نگاه کرده‌ايد؟ منظره خوشايندي است اما افسوس که در پشت اين صحنه دلنشين و دوست داشتني اتفاقي بد در حال وقوع است. ماده‌اي سمي‌به نام بيزوفنول که در ساختمان پلاستيک به کار مي‌رود، به منظورايجاد دوام بيشترو شفافيت، وارد شير شده و سپس به دهان کودک راه مي‌يابد. طبق مطالعه‌اي ثابت شده است که‌ اين ماده در بدن 90 درصد از آمريکاييان وجود دارد و بي شک همه مي‌دانيم که چه طور اين اتفاق صورت مي‌گيرد. اين ماده از مواد پلاستيکي پلي‌کربنات، به غذا راه مي‌يابد و سپس وارد بدن مي‌شود.
سازمان غذا و دارو در سال 2007 اعلام کرد که‌ اين ماده براي بدن مضر نيست و از طرفي تاثير منفي اين ماده روي حيوانات آزمايشگاهي ثابت شده است. پس چه طور ممکن است که‌ اين ماده براي انسان به خصوص بچه‌ها مضر نباشد؟ به همين دليل برنامه مسموميت در آمريکا به‌تازگي موافق نبودن خود را با ادعاي سازمان غذا و دارو در اين رابطه اعلام کرده است و اما تکليف ما درمقابل اين شواهد ناکافي: بهتر است تا اعلام نتيجه قطعي تحقيقات، احتياط لازم را رعايت کنيم.

نقش مفيد زغال اخته در پيشگيري از بروز عفونت‌هاي ادراري
نتايج يك تحقيق جديد نشان داده است كه مصرف آب زغال اخته براي پيشگيري از بروز عفونت در مجاري ادراري مفيد است.
با وجود اين كشف تازه، پژوهشگران هنوز از مكانيسم اين تاثير بي اطلاع هستند. اين تحقيق جديد نشان‌ مي‌دهد كه آب زغال اخته خواص ترموديناميك باكتري‌ها در مجاري ادراري را تغيير مي‌دهد و يك مانع انرژي ايجاد مي‌كند كه اجازه نمي‌دهد باكتري‌ها آن‌قدر به سلول‌ها نزديك شوند كه به آنها متصل شده و عفونت آغاز شود. تري‌كاميسانو، استاديار مهندسي شيمي‌در انستيتو پلي تكنيك ورسستر و گروهي از دانشجويان فارغ‌التحصيل، اين پژوهش را انجام داده‌اند. آنها در اين مطالعات دو نوع مختلف از باكتري ايكولي را در معرض غلظت‌هاي متفاوتي از آب زغال اخته قرار دادند. نتايج تحقيقات نشان داد: در فضايي كه آب زغال اخته وجود دارد، احتمال چسبيدن باكتري به سلول‌هاي مجاري ادراري بسيار كمتر است و در نتيجه احتمال بروز عفونت به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي‌كند. اين پژوهشگران درعين حال تاكيد كردند: «نتايج آزمايش‌هاي ما نشان مي‌دهد كه حداقل در مورد عفونت‌هاي مجاري ادراري بايد گفت، آب زغال اخته، همان باكتري را كه عامل بروز بيماري است، هدف قرار مي‌دهد و در عين حال هيچ تاثيري روي ارگانيسم‌هاي غيربيماري‌زا ندارد، بنابراين مي‌توان مطمئن بود كه آب اين ميوه‌ به ساير باكتري‌هاي بي‌ضرر كه در واقع جزو تركيبات طبيعي دستگاه گوارش هستند، آسيبي وارد نخواهد كرد.» جزبيات اين تحقيق در گزارشي در مجله «كلوئيدها و سطوح» منتشر شده است.

پايين بودن كلسترول خوب حافظه را مختل مي‌کند
بنابر تحقيقات اخير پايين بودن سطح كلسترول خوب يا اچ.دي.ال سبب ضعف حافظه در ميانسالي مي‌گردد. اين تحقيق توسط پژوهشگران دانشگاه لندن انجام يافته ودر مجله انجمن قلب آمريكا به چاپ رسيده است. آنها ارتباط ميان سطح چربي خون ناشتا و حافظه كوتاه‌مدت كلامي را در 3673 زن و مرد ميانسال مورد بررسي قرار دادند.
نمونه خون‌هاي گرفته شده به دو دسته ميانگين سني 55 سال و61 سال تقسيم بندي شد و ميزان كلسترول كل كلسترول خوب و تري‌گليسريد آن اندازه‌گيري گرديد. اين طبقه‌بندي سني در تست حافظه نيز رعايت گرديد.
اين پروژه از نوع آينده نگر بود كه از سال 1985 شروع شد و انجام آن بر روي بيش از 10000مرد وزن از كارمندان دولت بريتانيا ادامه يافت.شركت كنندگان آزمايش‌هاي خون و آزمون‌هاي حافظه را به‌طور متناوب انجام دادند.
ميزان پايين كلسترول خوب در مقايسه با مقادير بالاتر آن، خطر ضعف حافظه را در گروه اول (55ساله‌ها) 27 درصد و در گروه دوم (61ساله‌ها) 53 درصد افزايش مي‌دهد.
تداوم كاهش كلسترول خوب به مدت 5 سال افزايش 61 درصد خطر ضعف حافظه را به دنبال دارد.
مقادير پايين كلسترول خوب سبب تغيير در وضعيت آپويي نمي‌شود (آپويي ژني است كه دربرخي مطالعات از آن به‌عنوان ژن مستعدكننده آلزايمر نام برده شده است).

عصاره برگ آرتيشو(كنگر فرنگي) كلسترول خون را پايين مي‌آورد
بنا به گفته محققان، اين عصاره كه در داروخانه‌هاي انگليس بدون نياز به نسخه در اختيار عموم قرار دارد سبب كاهش سطح كلسترول خون مي‌شود. طبق اين تحقيق افرادي كه كلسترول خيلي بالايي ندارند مي‌توانند با مصرف اين مكمل گياهي آن را پايين بياورنددر يك پژوهش به 75 نفر داوطلب روزانه به مدت دو هفته 1280 ميلي‌گرم از اين مكمل و يا دارونما داده شد.نتايج اميدوارکننده‌اي در مصرف‌كنندگان مكمل مشاهده گرديد.
تحقيقات اخير حاكي از غني بودن عصاره آرتيشواز فلاونوئيد‌هاي مختلف مي‌باشد.درگذشته از اين گياه در اروپا براي درمان سوءهاضمه و بيماري‌هاي دستگاه ادراري استفاده مي‌شد. در حال حاضر نيز در سويس و آلمان به‌عنوان دارويي براي سوء‌هاضمه كاربرد دارد و دربريتانيا به صورت آزاد به فروش مي‌رسد.شماري از تحقيقات نيز حاكي از اثرات درماني آن در سندرم روده تحريك پذير است.
دكتر راف بوندي مي‌گويد اگرچه تحقيقات اثرات مثبت اين گياه را در پايين آوردن كلسترول ثابت كرده است اما نمي‌توان در زمان نياز به دارو آن را جايگزين دارو نمود. همچنين وي مصرف اين دارو را همراه با رعايت رژيم غذايي سالم براي كاهش كلسترول موثر شمرد. فلاوونوييدها از جمله موادي‌اند که براي پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري‌ها از جمله سرطان ، ديابت،  پرفشاري خون و همچنين افزايش کلسترول خون موثر است. اين ماده در بسياري از گياهان از جمله کنگر فرنگي يا آرتيشو وجود دارد.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط حسام در پنج شنبه 18 / 12 / 1390برچسب:, در ساعت 15:28 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته دوم دی 1390
هفته اول بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
حسام
وحیدرضا
لينكستان
دانلود موسیقی
بدنسازی
رتبه بندی دانشگاهها
مقالات پژوهشی
زراعت واصلاح نباتات
دیکشنری انلاین
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری ایرنا
شیمی کاربردی
دانشگاه تربیت معلم سبزوار
لبخند
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ZIST SHENASI و آدرس xtz2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , xtz2.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com